时间  2小时 53分钟

5.2
10.4 km

浏览次数: 4184次 , 下载次数: 168次

邻近 l' Albiol, Catalunya (España)

Caminada fàcil i molt agraïda pel voltants de L’Albiol. En haver arribat al poble, agafarem al carretera que duu a la Mussara, després del castell anirem a la dreta per la pista que porta fins al Mas del Tinet. Quan arribem al pal indicador del Grau de l’Estelada, aparcarem el cotxe. Hi ha lloc per dos.
Pugem per un grau (l’Estelada) curt i suau fins dalt de la Serra del Pou ( waypoint 1). Una petita parada per recuperar-nos de l’esforç ens permet observar una bonica vista de L’Albiol i del Pilar dels Gats.
Seguim el senderó fins trobar una pista ( pal indicador). Anem a la dreta, seguint els rètols del Grau del Mal Pas. La pista anomenada Camí de la Serra del Pou, amb molta vegetació i no gaire ampla, ens duu fins una cruïlla on hi fan cap tres pistes. Anem a la dreta. A l’esquerra aniríem cap a L’Aixàviga i recta directes al Mal Pas.
La pista s’acaba convertint en un senderó i arribant a una explanada on hi trobem el Pou que dóna nom a la Serra ( waypoint 2). A la dreta i molt a prop s’hi troba el Portell del Maseter, una gran roca penjada ens permet una bona panoràmica de la Vall. Des del Portell es pot baixar a la pista del Mas de Tinet. Nosaltres vam anar-hi a veure les vistes.
Desfem camí i en arribar al pou seguim recte per un sender fins arribar a una cruïlla amb pal indicador ( està tort ) del Mal Pas. Comencem a baixar sense dificultats. Trobem a mà esquerra una gran roca amb magnífica vista sobre Mont-Ral i el Cingle de la Canaleta. La baixada del Grau acaba ( indicador i waypoint 3) al camí que ve del Glorieta i de Mont-Ral i que duu a la pista de Mas de Tinet.
Anem a la dreta fins el pal indicador del Mas de Tinet. Abans haurem passat la font del Mas de Tinet. Visitem les ruïnes del Mas i desfem camí fins tornar a la pista.
Uns quatre-cents metres després i a l’esquerra, trobem un pal de fusta mig trancat. Al seu costat unes fites. És el sender per anar a les Virtuts. El seguim i en uns deu minuts arribem al barranc, anem a l’esquerra seguint fites i així arribem fins les ruïnes de l’antic convent de Les Virtuts ( waypoint 4) . Hi ha diversos caminets per arribar-hi, no massa nets, però està tan a prop que no hi ha problema.
Un cop fetes les fotos de torn, tornem a agafar (SE) el camí pel que veníem fins sortir a un sender. Si anéssim a l’esquerra baixaríem cap a l’Ermita del Remei. Anem a la dreta.
A la nostra dreta tenim el Mas de Maseter, terreny de conreu tancat que fa estona que seguim. Continuem pel sender fins trobar en un arbre una fletxa de “Les Virtuts” ( l’indicador és més visible en el sentit contrari al nostre) .Anant recte baixaríem fins el Mas de Pauet i el de Mestaca. Des d’aquest, podríem anar a la font de l’Irla i pujar a L’Albiol o tornar per la pista del Mas de Tinet. Nosaltres girem a la dreta i pista darrera pista ( aquest darrers 2 km es fan una mica pesats, com quasi totes les pistes) arribem al lloc d’inici.

Bibliografia : A peu per les comarques de Tarragona Vol III (Arola Editors)
Mapa MUNTANYES de PRADES 1:25000 Ed. Piolet
Mapa Caminant per L’Albiol 1:15000 Ed. Piolet

健行

Grau de l'Estelada 030411

Grau de l'Estelada
涌泉

Pou de la Serra del Pou 030411

Pou que don el nom a la Serra
健行

EXPLICACIÓ MOLT DETALLADA

• 的照片 xavij

xavij 2013-12-15

mol bonica i detallada com sempre gracies

• 的照片 GERCA

GERCA 2013-12-15

XAVIJ : Dues coses, ara estic adaptant els comentaris al us de GPS. I l'Altre, si t'agradat fes-ne una bona valoració així pujarà de puntuació i es trobarà abans al wikiloc.
    Salut i Cames

• 的照片 xavij

xavij 2013-12-15

我已使用过这条航迹  验证  View more

Ez una ruta am unes vistes espectaculars yfacil

• 的照片 GERCA

GERCA 2013-12-15

Gràcies pel teu comentari i valoració
    Salut i Cames

• realwander 2014-2-9

我已使用过这条航迹  View more

Moltes grácies a l'autor per compartir aquesta bonica ruta, amb tanta informació.
    Comentar sobre el track, que als voltants de Les Virtuts es complicat de seguirlo per la vegetació i després es perd una mica; a la resta, en alguns punts s'embolica sobre si mateix.

• 的照片 NiiNuu

NiiNuu 2015-3-5

Saps si es pot pujar al Pilar dels Gats? https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/110403-muntanyes-prades-serra-del-pou-lalbiol-a-les-virtuts-pels-graus-de-lestelada-i-el-mal-pas-1585122#wp-1585123/photo-543962

Saps si hi ha alguna manera de pujar al Pilar dels Gats? O almenys arribar al seu peu pq no veig camí que hi arribi.

• 的照片 Casarest

Casarest 2015-11-15

我已使用过这条航迹  View more

Muy buena vuelta y bastante bien explicado.

• JoanMF 2017-3-11

Una ruta molt maca i tranquil·la