时间  5小时 30分钟

9.4
18.83 km

浏览次数: 2374次 , 下载次数: 62次

邻近 l'Estació, Catalunya (España)

LA TRAVESSA
Llarga però molt interessant travessa que ens portarà a conèixer elements patrimonials i naturals de primer ordre. La ruta transcorre en bona part pel Parc Natural del Cap de Creus, el primer parc marítimo-terrestre de Catalunya (creat el 1989) que compta amb un espai protegit terrestre de 10.700 ha i marítim de 3.064 ha.

Sortint de l'estació de Vilajuïga, la caminada us portarà a visitar bona part dels dòlmens de la Ruta Megalítica de l'Ajuntament de Vilajuïga. Hem posat els punts de pas (waypoints) d'altres dòlmens propers a la ruta tot i que no hi passem per aquells interessants que vulguis acotar-s'hi (mai cauen massa apartats de la ruta principal).

Trepitjarem el cim del Castell Saverdera, un cim de 682 m d'altura inclós a la llista dels 100 Cims de la FEEC.

Ja de baixada cap a Llançà hem de donar-nos temps per visitar Sant Pere de Rodes, un antic monestir benedictí restaurat i que mereix per sí sol l'excursió. També mereix una aturada l'ermita de Santa Helena, situada a l'antic poble medieval en ruïnes de Santa Creu.

Una ruta molt agradable, llarga, però que us recompensarà sobrerament.

ELS TRENS
Ambdues estacions són contigües de la R11 de Rodalies de Catalunya, línia que connecta Barcelona amb Portbou i Cervera de la Merenda passant per l'interior del país.

- Estació de Vilajuïga: baixador sense edifici de viatgers i apartat del centre urbà de Vilajuïga. No hi ha cap servei.
- Estació de Llança: apartada una mica del centre de la població. L'edifici de viatgers és de dues plantes amb un altre d'adossat. HI ha un antic edifici al costat que fa de bar cafeteria.

Podeu consultar els HORARIS DE RODALIES DE CATALUNYA.

Túnel sota el tren

路口

Seguir recte (no a St. Pere de Rodes)

信息

Pic de Roda

Pedres gravades de Canyelles

遺跡

Pedra de les Creus de l'Hospital

Pedra d'Aigua

4则评论

• tamysis 2018-7-22

我已使用过这条航迹  View more

Molt recomanable. Molt variat i molt bones vistes. Peus destrossats de baixada.

• 的照片 Senderisme en tren

Senderisme en tren 2018-7-22

Hola tamysis,
    Certament, una ruta dura pels desnivells. I si l'has feta durant l'estiu, doblement dura per la solana que hi arriba a caure.

Gràcies pel comentari

Bona ruta

• angadri99 2018-9-5

Bon dia! Després d fer ahir aquesta ruta, haig d dir q és un 10 en paissatges i varietat, megalític, medieval i actual. Unes

Unes vistes d l Empordà i dl Cap d Creus impressionants. Com a observació, jo la qualificaria d moderada, per les crestes dl Castell de Verdena i la Serra d Roda, a més d pl tram final, q vaig trobar a faltar uns pals, degut al desnivell, roques i pedres q hi ha, en concret, després d deixar l Ermita d Santa Creu, un cop tombes a la dreta per seguir el GR92 fins arribar a Llançà.