96.06 km

浏览次数: 59次 , 下载次数: 4次

邻近 Les Franqueses del Vallès, Catalunya (España)

Ruta llarga i de contrastos.
El primer tram és planer-lleugera baixada, lletj i aborrit, resseguint el riu Congost i el Besòs, des de Granollers fins a la desembocadura. Posteriorment es ressegueix la linia de la costa fins a Premià, des d'un pugem cap a Teià.

Des de Teià, prenem pista per ascendir la Serralada Litoral (Coll de Clau) i ens dirigim fins a l'ermita de Sant Mateu, passant pel Mirador de la Cornissa (grans vistes de la costa).

Baixem cap a la Roca d'En Toni i Sant Bartomeu de Cabanyes, sempre per pista, i creuem la carretera d'Òrrius.

A partir d'aquí, canviem la ruta radicalment, prenent diferents corriols (que es deixen fer bé amb la gravel), que acaben en un dels trams més memorables de la ruta de BTT "Prehistòrica" de La Roca del Vallès. En acabar aquest tram, el grup enfila cap a casa i jo contuinuo cap a La Torrassa del Moro per completar quilometratge: corriols de nou fins al coll de la carretera de Cardedeu a Dosrius i pujada a la Torrassa per pista en fort pendent. Descens per un altre tram corrioler memorable fins arribar al marge de l'autopista, des d'on enfilo direcció Granollers; abans, però, encara remunto per la carretera de Dosrius fins el coll, per retornar per la urbanització de Sant Carles i Santa Agnès de Malanyanes.