下载

2则评论

36.88 km

浏览次数: 125次 , 下载次数: 14次

邻近 Castellcir, Catalunya (España)

-Posi'm dues dotzenes de senders, dels fàcils!
- Alguna pista hi vol també?
- No, no, que som al·lèrgics!!!

Amb la bona gent de Castell i els amics de Santpedor que ens han fet l'honor de visitar-nos, incloses les joves promeses!

Sortim de Castellcir cap el sud, entrem al primer túnel vegetal, i en agafar el sender del Vilardell trobem els priners glaons incòmodes que us donen la mesura de la màxima dificultat que trobaren al llarg de la ruta. El primer sender fàcil planer i ràpid es el de les vistes amb panoràmica sobre el mas del Bosc fins la Popa, bona part del recorregut que ens espera.

A la dreta cap a can Sants, tobogan i parada mecànica.
Preciós sender boscà cap el Molí Nou del Bosc. Si baixa aigua aneu darrere el molí a veure el salt.

Comença la pujada d'uns 6Km progressiva amb una sola rampa incòmoda, primer per bosc obac amb els impressionants teixos i tres tanques pel bestiar. Sortirem a la solella just abans del sender de la Marató, sender de 1.800m preciós. Un altra dia cal fer-lo de baixada també.

Anem a petar a la pista de Barnils a tocar del Fabregar i remuntem una mica per fer els dos senders dels dos miradors al Castell de Centelles. Un graó a peu, vistes maques al castell i Montseny. Següent baixada pel corriol de l'Estalviada amb les lloses i codines fin a l'Era d'en Coll.

Fem cap el collet de la Rovira de Cerdans, vistes al Montseny, bassa pel bestiar i camí fàcil cap al Castell de la Popa de Castellcir on arribem en pujada pedregosa, un repte famós entre els locals que fan només els més forts i tècnics i ara també els elèctrics traçuts.

Casanova i entrem a la fageda de la Sauva Negra en pujada suau i molt agradable a mida que canvien els colors del bosc.
Baixadeta tècnica a la font de la Sauva Negra i repòs amb aigua fresqueta. Més fageda amb pujada agradable fins la urbanització, baixada en ciment curta i cap el sender dels boletaires, ben maco també.
Baixada voladora per la Sauva Negra, costa decidir si gaudir de la velocitat o del bosc i el silenci fins arribar a pou Cavaller.
Remuntem un moment de pista i de seguida pel sender proper al torrent de Sauva Negra.
Pujadot, xaragalls i el millor sender del dia: flow i velocitat pel bosc, tanquem el bucle de 6Km pel Barbot i de nou el Pou Cavaller (poua de gel).

Atenció a deixar la pista principal just abans del gual per fer un camí menys fressat cap a la font de la Tuna i el gual de la Riera de Castellcir.

Com que tenim prohibit per principis pujar pel ciment fem una ziga-zaga i anem a buscar els camins mig perduts (oportunament desbrossats fa poc) que ens duran al Vilacís i les seves ruïnes (Sant Miquel d'Argelaguer?), els ruscos, la font de l'escudella i el camí de La Roca on prenem un sender recuperat però cobert d'herba alta i voltem per sobre de la casa.
El darrer sender: el del Senglar i tornem a lloc.
危险

• 的照片 Agusti.pallares

Agusti.pallares 2021年7月8日

我已使用过这条路线  查看更多

Molt bé!! M'ha agradat, hi han alguns corriols memorables. A mes la part turística també esta molt bé. No he vist quin era el corriol que estava prohibit, jo he seguit tot el track i potser he passat pel lloc prohibit sense donar-me compte. Hi havia corriols molt tancats per la vegetació i en alguns llocs molts esbarzers o similars amb moltes punxes que em van rascar les cames i els braços i vaig punxar 2 vegades (o dic per que en aquests llocs intenteu no sortir de la traçada ). Hi vaig anar a principis de Juliol en un dia amb molta calor, aquesta ruta te molta ombra i es d'agrair en dies d'estiu. Jo em vaig encantar bastant fent fotos, admirant paisatges i entrepà al Castell de Popa (i dos punxades) i vaig tardar mes del doble de temps. Excepte en dos o tres punts concrets, no hi ha dificultat tècnica ni gaire desnivell, però no es pista i es tarda mes. M'han agradat especialment el corriol del penya-segat amb vistes al castell de Sant Martí de Centelles, el Corriol de les baumes (apoteòsic) i un corriol llarg de baixada cap el final, molt divertit, un bon premi final.
    Jo em vaig desviar per intentar veure el Castell de Sant Martí de Centelles, però l’entrada no està permesa.
    Al lloc de partida es pot aparcar sense problemes. Nomes he vist una font (font de la Sauva Negra) però no sortia aigua. Nomes he vist persones al Castell de Popa, la resta han estat corriols solitaris, fins i tot a les estones de reparar les punxades, no ha passat ningú. Tampoc hi ha restaurants o bars, Castellcir es l’únic Poble que he vist. Bastantes zones sense cobertura o poca cobertura del Mòbil.
    Al final de la ruta, val la pena fer una visita a la masia Esplugues (no està al Track, però no està gaire lluny).

Moltes gràcies per la ruta, es nota que està treballada.

• 的照片 dani_pent

dani_pent 2021年7月8日

Con m'agrada que t'hagi agradat.

Efectivament aquest versió evita el pas per zones privades que abans estaven permeses i ara no. Llàstima que el primer sender de la sortida ara està eixamplat per explotació forestal , esperem que aviat la natura recuperi el que és seu i torni a ser un corriol simpàtic i estret.