Ricardm

1.4
2.8
5.67 km

near Masella, Catalunya (España)

Ascensió realitzada el 9 d'abril de 2017 amb neu. Ens vam animar a fer aquesta ruta seguint les passes d'un bon amic que coneix molt bé la zona.

Es tracta d'un corredor fàcil sempre que la neu estigui en les condicions adequades. El tram de màxima pendent té uns 20 m de longitud i pot tenir uns 50° aproximadament.

Encara que és una ruta molt assequible i visitada no he trobat cap referència i per això he decidit batejar-lo amb el nom de "Corredor dels Isards" donat que arrenca de la pista de La Masella del mateix nom i justament en arribar al peu del corredor hi vàrem trobar un parell d'isards que van estar força estona jugant a perseguir-se sobre la neu.
Si en sabeu el nom del cert i m'ho dieu canviaré el títol.

Se surt del pàrquing de Coma Oriola de La Masella per la dreta. Remuntem un bon tros la pista dels Isards i abans d'arribar al punt anomenat "El Tub" girem a la dreta remuntant el pendent fins a arribar al peu de la canal que és molt visible. Si porteu doble piolet i casc anireu millor. Si la neu està en bones condicions, no cal portar corda ni altre material de seguretat.

Cim de la carena en 1:50 h. Un cop arribats a la carena només l'hem de seguir fins a arribar al cim de la Tossa on arribarem en 2:10m

La baixada segueix el mateix camí per la carena en sentit contrari però hem de travessar el nostre propi itinerari de pujada pel punt on hem sortit del corredor i seguir un tros més enllà mentre anem perdent alçada en direcció al bosc que ens queda a la dreta. Seguim en direcció NO baixant pel bosc, que és bastant dret i que haurem de travessar fent un flanqueig primer cap al NO i un cop hàgem perdut alçada anirem girant cap al NE tornant a flanquejar fins a arribar altre cop a l'entrada de la pista dels Isards a Coma Oriola.

• Photo of ThorongLa

ThorongLa 2018-2-19

Bones! L'hem intentat aquest cap de setmana però amb la neu que hi havia ens ha sigut impossible! Haurem de tornar-hi perquè fa molt bona pinta ;)
    Crec que la canal que dius es la de "La Figa" segons el llibre de Corredores del Pirineo de Pako Sanchez, però no estic del tot segura. Salut i muntanya!