-3 m
69.19 km

浏览次数: 133次 , 下载次数: 4次

邻近 L'Ampolla, Catalunya (España)

L'Ampolla - L'Hospitalet de l'Infant - Cambrils - Reus.

La ruta de tornada és ràpida, preval la practicitat. Sortim de L'Ampolla pel mateix camí que vàrem arribar, fins a la urbanització L'Àliga, on en lloc d'anar pel costat dret de l'AP-7, a prop de la costa, anem pel costat de muntanya. La ruta no és tan bonica, però sí més directa, ja que anem recte en paral·lel a l'autopista, sense entrar en cap nucli urbà fins a arribar a Sant Jordi d'Alfama, on retrobem la ruta d'anada. Novament passem la zona de la central nuclear de Vandellòs per la carretera (es la forma més pràctica), però un cop dalt del coll de Balaguer, decidim posar el fre. Tot i el vent, seguint a aquest ritme per l'N-340 arribem massa d'hora, així que allarguem una mica la tornada (opcional), agafant la carretereta que puja al mirador de La Rojala, on gaudim d'unes fantàstiques vistes de la platja del Torn. Vertiginosa baixada fins a l'aparcament, on comença un caminet, una mica entretingut (té algun graó), que passa per sota de la via del tren i segueix per un pinar, a la vora de la platja, fins a trobar la carretera de la costa. Per aquesta entrem a L'Hospitalet i anem directes al port esportiu, a dinar.
Una bonica passera de fusta sobre el riu de Llastres uneix l'Hospitalet i les urbanitzacions al sud de Miami Platja, hi arribem per la costa i ens afegim novament a l'N-340. Ràpidament en fem 8 km i a Mont-roig Platja trobem el camí que, paral·lel a la via del tren, ens porta fins a la riera de Riudecanyes, ja al terme de Cambrils, on comença el carril bici. Sense deixar-lo, resseguim el litoral arran de platja, passem pel port de Cambrils i continuem fins a Vilafortuny. Aquí ens separem definitivament de la costa i anem a buscar diferents camins veïnals que ens duran, via Aigüesverds, de nou fins a Reus.

Temp en moviment: 4 h 56 m

Delta de l'Ebre (des de Reus)