-9 m
229.41 km

浏览次数: 346次 , 下载次数: 8次

邻近 Reus, Catalunya (España)

La idea és no fer molts quilòmetres per jornada i tenir temps per gaudir tranquil·lament de la ruta, de l'entorn, de la gastronomia i, fins i tot, del "dolce far niente". El plantejament conservador també contempla l'alta probabilitat de trobar vent, que sempre complica les coses. En el nostre cas la predicció no ha fallat i n'hem tingut força. Mirant la part positiva, no hi havia mosquits, l'altre "problema" característic de la zona.

Del primer dia dediquem el matí a arribar fins a l'Ampolla, on dinem. La llarga tarda d'estiu ens permet recórrer la part nord del Delta i dormir a Riumar.
El segon dia anem a buscar el pont a Sant Jaume d'Enveja i recorrem la part sud del Delta, al final de la jornada tornem fins a L'Ampolla, on fem nit.
El tercer dia fem la tornada des de l'Ampolla fins a Reus. És ràpida, va força directa amb la intenció d'anar sobrats de temps i, si es vol, arribar al migdia.

El Delta de l'Ebre és un territori amb molta personalitat, el paisatge es torna horitzontal, immens. S'hi manté una gran riquesa biològica amb una diversitat de fauna i flora difícil de trobar en altres paratges naturals i menys tan a prop de casa. És ideal per pedalar: planer, ple de vies verdes, ben senyalitzades, que ens permeten accedir a llocs on no s'hi pot arribar en cotxe. Les sensacions s'amplifiquen amb el rodar silenciós de la bicicleta, que no pertorba les aus. L'entorn i el perfil conviden a fer quilòmetres, recorre'ls és una bonica experiència.
Tot i ser estiu (primer cap de setmana de juliol, temporada alta) en cap moment hem patit aglomeracions i sempre hem trobat la solitud necessària per gaudir plenament d'un entorn natural tan feréstec. Ambdues nits hem dormit en càmping, ambdós amb ambient familiar, bon tracte i bons serveis.