3.3
6.5
13.04 km

浏览次数: 1107次 , 下载次数: 7次

邻近 Castelldefels, Catalunya (España)

Distància:13 Km
Ascensió positiva acumulada: 150 m+ (i 150 m- = total 300m acumulats +/-)
Alçada màxima 115 m.
2h 30’ a bon ritme i sense aturades

62 % terreny dur (asfalt, ciment, rajoles…)
38 % terreny rural (terra/sorra)
3 % sorra (platja)

WPt01: Sortida de la porta del Castell de Castelldefels en línia recta direcció la torre de vigilància, la rotonda, les escales per seguir per una pista encimentada: el camí de cal ganxo.

WPt02: Cal Ganxo. Agafarem la pista de l’esquerra de la masia: Inici d’un tram de terra.
Passat Cal ganxo, agafarem la pista de la dreta que aviat fa unes corbes a dreta i una baixada fins que arribem a una cruïlla: agafarem la pista de l’esquerra. Després d’una estona, una corba dreta, baixada i corba esquerra, arribarem a un altre cruïlla: agafarem la pista que veurem en línia recta/dreta (NO la de l’esquerra). Passat el bosquet de pins, agafarem la pista de l’esquerra, en lleugera pujada i que està encimentada (en pocs metres tornarem a tenir terra). Arribarem a la carretera de la Sentiu, a ma dreta hi ha un pas de vianants, per al que creuarem la carretera.

Creuada la Sentiu i un pèl més a baix entrarem a la zona de terra, agafarem la pista que surt davant nostra, deixant a ma dreta la cadena d’accés. La pista girarà a l’esquerra en lleugera pujada fins una cruïlla on girarem a la dreta. En lleugera baixada, arribarem a un punt on quasi toca amb un carrer (carrer Cibeles), agafarem la pista de la esquerra, passant la cadena d’accés, farem una lleugera pujada, gira a la dreta, baixa i després fa una forta pujada. A mig ascens creuarem uns camins, però nosaltres seguirem recta i pujant.

Arribarem al punt més alt i recuperant tot el ample de la pista, seguirem en lleugera pujada i després en baixada fins trobar una cruïlla on girarem a la dreta. Seguirem baixant i girant l’esquerra fins arribar a una cruïlla on girarem a l’esquerra. La pista fa una corba a esquerra, un tram recte, una corba esquerra, un tram recte, i quan comença una corba a esquerra, a ma dreta veurem tres arbres i un corriol entremig, que agafarem a ma dreta i en retorn.

Seguint el corriol en baixada, passarem per un bosc de pins i al sortir passarem una cruïlla d’un altre corriol, però nosaltres seguirem recte fins trobar una pista, la agafarem a la dreta i ben aviat passarem una cadena d’accés i arribarem al passeig de Lormont, per on anirem a ma esquerra (per la vorera, però en pocs metres tornarem a trobar terra). A la propera cruïlla girarem a l’esquerra (carrer Antonio Machado) anant pel costat de terra (pàrquing de cotxes).

WPt03: Fi del tram de terra / inici tram encimentat - asfalt. Passarem un pas de vianant i en pocs metres girarem a la dreta per l’avinguda d’Habana Vieja. A la propera cruïlla girarem la dreta passant pel costat del camp de futbol de Canyars.

WPt04: En pocs metres trobarem el parc del xiprer que el recorrerem en diagonal. Sortint del parc pel carrer Ramon Otero Pedrayo, on girarem a l’esquerra per anar recta i baixant cap a l’avinguda Constitució que la agafarem a ma dreta. A uns 100 metres aproximadament veurem un pas de vianants a ma esquerra que el creuarem i seguirem a la dreta, per la plaça Colom. Tot seguit girarem a l’esquerra per passar el pont per damunt de les vies del tren i passarem per davant d’un Centre Comercial.

WPt05: Arribarem a la plaça Barona amb un estany al mig. Seguint recta trobarem i passarem el pont sobre l’autopista. Seguirem pel costat del canal olímpic, passarem per una de les seves entrades (actualment tancada) i posteriorment veurem la universitat a ma dreta, a l’altre cantó de l’avinguda. Quan arribem al final de canal, veurem i passarem un pont sobre l’antiga autovia, seguirem recte i poc més endavant passarem una rotonda.

WPt06: Plaça de les Palmeres, la passarem i girarem a ma dreta pel passeig marítim, el seguirem fins veure uns arbres inclinats a ma dreta i a ma esquerra un cercat amb una caseta amb antenes, girarem a l’esquerra cap a la platja.

WPt07: Inici tram de sorra (només 400 m.). Girarem a la dreta en la mateixa direcció que dúiem i caminarem per la platja (s’han de respectar i no passar per les àrees limitades per cordes).

WPt08: Quan veiem la guingueta del punt d’informació, anirem cap ella, on trobarem el banc gegant, Fi del tram de sorra / inici d’asfalt. Girarem a la dreta pel passeig marítim, anirem enrere uns metres. Tot seguit, veurem a ma esquerra un parc infantil amb un vaixell de fusta, agafarem a l’esquerra pel carrer que va pel costat del parc. Seguint per aquest carrer veurem una rotonda que la farem recta i poc més endavant, passarem el pont sobre l’antiga autovia. Baixat el pont, veurem una benzinera a ma esquerra i a pocs metres, un pas de vianants que passarem per agafar el carrer que surt a ma dreta (carrer d’Aragó). A uns 100 metres, trobarem l’avinguda Catalunya que l’agafarem a ma esquerra. Creuarem el carrer Pitort i entrarem al parc del Campus de la Universitat. A pocs metres i just abans d’arribar al pont, girarem a la dreta (direcció Est) tot anant pel cantó de la llacuna de l’olla del Rei Joan II. Inici tram de terra.
WPt09: Llacuna de l’olla del Rei Joan II. Quan arribem al final del canal, li donarem la volta per un petit camí i tornarem per l’altre cantó de la llacuna. Trobarem un pont (per on hem arribat), el passarem el carrer tot recta i seguirem recta pel costat del canal. Trobarem un altre pont, també el passarem el carrer i seguirem recta pel costat del canal, aquest camí fa una corba a dreta i arribarem a una plaça on girarem a l’esquerra. Fi del tram de terra, inici del tram d’asfalt/encimentat (fins al final del recorregut).

A pocs metres trobarem un pont de singular disseny, que ens permetrà passar per damunt l’autopista. Arribarem al camp d’esports i girarem a la esquerra/dreta, tot donant-li la volta per anar direcció l’estació. Creuarem el pas de vianants i el túnel que ens durà a l’altre cantó de les vies del tren per arribar a la plaça de l’estació, la creuarem, passarem la avinguda Constitució (pel semàfor) i agafarem l’Avinguda Sta Maria direcció plaça Ajuntament.

WPt10: Plaça Ajuntament. Girarem a la dreta pel carrer de l’Església fins al carrer A. Einstein (Pça. Catalunya) on girarem a l’esquerra.

WPt11: Ben aviat arribarem a la biblioteca i pujarem per unes escales a ma dreta

WPt12: Cassal de la Cultura: li donarem la volta i veurem la torre de defensa i un camí amb una barana en zig-zag, per on anirem pujant. Al finalitzar el camí en pujada girarem a l’esquerra i anirem seguint la muralla del castell

WPt01: El castell i ben aviat arribarem a la porta d’entrada, inici i final de la caminada.

(darrera actualitazció setembre/2018)

• 的照片 Eulàlia Prat

Eulàlia Prat 2018-10-8

我已使用过这条航迹  验证  View more

Bona ruta, ben senyalitzada, que hem fet en motiu de la primera cursa De Marxa Nórdica, Mar i Muntanya a Castelldefels. El recorregut molt variat i la passejada per la platja molt agradable.

• FMFontana 2018-10-8

moltes gràcies en nom de tots els que van col·laborar de manera altruista i anònima.